Plugin Wordpress

Jul 25, 2007 Wednesday, July 25, 2007


Show Top Commentators - Aku sayang’kan pembaca di’sini. Aku gunakan plugin ini untuk letak’kan link-link ke blog pembaca Mohd Ismail dot Com yang aktif memberi komentar. Walaupun PR blog ini tidak’lah setinggi mana, tetapi aku yakin, trafik ke blog mereka pasti bertambah dengan kehadiran orang-orang baru. Kan Fawari ‘kan?

Brian’s Threaded Comments - Ini plugin untuk format ruangan komentar di’dalam entri. Plugin ini memudahkan pembaca menyerang balas komentar lain. Mudah untuk aku juga memberi maklumbalas kepada setiap kritikan & kutukan. Ha ha.

DoFollow - Ini juga untuk kepentingan pembaca di’sini. Plugin DoFollow akan membenarkan enjin carian mengikuti link-link yang di’tinggalkan di’bahagian komentar sekaligus memberikan populariti kepada blog pembaca di’sini. Kita semua suka’kan populariti bukan? *angguk!

Get Recent Comments - Ini letak’nya di’sidebar hujung sana. Plugin ini menunjukkan komentar-komentar baru yang di’kirimkan oleh pembaca sekaligus memudahkan pembaca lain melihat suasana meriah di’sini. Aku berani jamin, jika blog yang tidak meletak’kan plugin ini, kebarangkalian komentar hilang arah & pertanyaan tidak berjawab sangat besar (lost in conversation).

WWW Redirect - . Ini penting sebenar’nya untuk mengelakkan kekeliruan enjin carian & menyatukan trafik yang biasa’nya terpecah antara ada www dan tiada www.

Similar Posts - Di’penghujung setiap entri, akan ada satu bahagian yang menunjukkan beberapa entri yang berkaitan dengan entri semasa. Maka, pembaca punya lebih sebab untuk tidak meninggalkan Mohd Ismail dot Com

Google Sitemaps - Ini aku gunakan sejak awal dunia lagi. Setiap kali aku update dengan entri baru, maka aku akan pasti’kan yang aku akan hantar sitemap paling latest buat Google. Kerna aku mahu entri aku di’indeks dengan lebih cepat & pantas bak juara!

AjaxContact - Ini aku guna’kan di’page Hubungi yang mana memudahkan pembaca di’sini menghubungi aku untuk bertanyakan khabar atau sekadar berkata Hi!

Ini adalah navigasi/menu paling kool pernah aku jumpa. Selalu’nya kita akan jumpa navigasi dengan style begini di desktop komputer, tetapi sekarang, kau boleh lakukan’nya di blog sendiri, lebih molek lagi jika kau menggunakan iTheme. Woosh!

CSS Dock Menu oleh N.Design-Studio. Saksikan secara live di’sini.

Aku melayar ke Bursa Buruh Elektronik dengan tujuan untuk menguji kelulusan aku di’sini. Kau tahu? Degree aku hanya melayakkan aku untuk bekerja sebagai buruh binaan bangunan, longkang, jalanraya & bahan binaan konkrit. Yep! Tiba masa aku fikir’kan untuk melanjutkan ke peringkat master, ada kemungkinan aku bisa menjadi mandor (supervisor).

Untuk yang tak nampak kerana resolusi sudah di’kecilkan, klik di’sini untuk melihat dengan jelas apa yang aku jumpa.

Oh Malaysia.





azk


0 komentar:

Bid Vertiser

Powered By Blogger

feed rss

AddThis Feed Button
Fresh Blogger Templates