0 langkah di bawah sebagai panduan untuk anda mulakan perniagaan Internet

Jan 6, 2008 Sunday, January 06, 2008

Jadikan 10 langkah di bawah sebagai panduan untuk anda mulakan perniagaan Internet melalui Program Affiliate. Ingat! Jika anda buntu atau tersangkut di pertegahan jalan, kembali semula kepada langkah pertama dan bermula sekali lagi.

  1. Tetapkan Matlamat - Seperti setiap pekerjaan lain yang kita lakukan, matlamat yang ingin dicapai dari Program Affiliate perlu ditetapkan dengan jelas. Pastikan anda mempunyai target untuk dicapai dalam suatu tempoh tertentu daripada Program Affiliate yang disertai. Contohnya: “ Saya ingin memperolehi pendapatan RM100 sebulan melalui Program Affiliate yang disertai

  2. Cari Tema (Niche) - Ingat, anda sekarang sedang merancang suatu perniagaan. Jadi pastikan memilih tema yang mampu meberikan keuntungan kepada anda.Wordtracker pastinya mampu membantu anda dalam memilih niche yang sesuai manakala SiteBuildIt mampu membantu anda membangunkan idea tersebut.


  3. Pilih Syarikat Affiliate - Anda boleh merujuk ke pelbagai directory di Internet untuk mencari Program Affiliate yang bersesuaian dengan topik yang telah anda pilih. Ingat! Tumpukan pada program yang menawarkan komisyen tertinggi hasil daripada jualan produk/perkhidmatan yang bermutu. Untuk ke directory, KLIK DI SINI

  4. Bina Website - Mulakan usaha membina website berdasarkan topik yang telah anda pilih. Jika membinanya sendiri, dapatkan panduan dari James Martell. Jika perlukan pihak lain membangunkannya untuk anda, saya rekemenkan SiteBuildIt Yang pastinya kedua contoh ini khas membantu anda menyediakan website untuk Program Affiliate.

  5. Masukkan Affiliate Link - Untuk semua artikel yang anda tulis berkenaan website anda, pastikan anda memasukkan Affiliate Link dengan ID anda yang betul ke dalamnya. Selain itu, penggunaan banner yang disediakan oleh syarikat Affiliate anda sertai juga berkesan bagi menarik perhatian pengunjung website anda.

  6. Promosikan Website - Letakkan usaha yang paling banyak di peringkat ini. Pastikan ianya berterusan kerana kejayaan sesuatu Program Affiliate paling banyak bergantung kepada sejauh mana ketekunan dan kejayaan anda mempromosikan website anda kepada orang lain. Gunakan segala kaedah promosi yang dinyatakan di dalam ‘e-book’ serta kaedah-kaedah lain yang anda ketahuit. Penggunaan search engine, e-mail, newsletter, directory dan link dengan website lain adalah kaedah-kaedah yang wajib anda lakukan. Ingat! Lakukannya secara professional dan elakkan SPAM.

  7. Tambah Informasi Dalam Website - Sentiasa mengemaskini website anda dengan menambahkan informasi atau maklumat terkini. Jangan biarkan website anda ‘kaku’ dengan kandungan yang tak pernah berubah-ubah sejak sekain lama. Pengunjung akan hanya berkunjung lagi ke website kita jika ada apa-apa perubahan baru.

  8. Luaskan Rangkaian Link - Cuba kenali dan mulakan networking anda dengan pemilik-pemilik website yang lain dan sentiasa mencari website-website baru untuk anda masukkan link ke website anda. Dengan ini anda akan mampu meluaskan lagi promosi website anda.

  9. Bersabar - Ingat! Kemunculan website anda adalah hanya salah satu daripada berpuluh ribu website baru yang muncul setiap hari. Jadi, jangan mudah berputus asa jika website anda masih belum mendapat jumlah pengunjung yang memuaskan hati dalam 3-4 bulan pertama. Teruskan usaha anda menambah baik mutu website dan kerja-kerja promosi. Pastikan anda sentiasa memantau prestasi anda. Sentiasa tanamkan dalam diri anda bahawa setiap kejayaan itu adalah beralaskan kesabaran.

  10. Mulakan Langkah Pertama - Ini merupakan penentu segalanya kerana jika anda tidak bermula dengan langkah pertama, tiada apa pun yang akan berlaku untuk mengubah nasib anda. Tiada gunanya segala teori dan ilmu yang anda pelajari kerana ianya tak akan memberikan ganjaran kepada anda selagi anda tidak BERMULA!!!

*Nota:

-Jangan terlalu gelojoh untuk bermula. Pastikan anda betul-betul memahaminya secara mendalam terlebih dahulu. Jika masih kabur, ulangi membaca maklumat berkaitan sehingga jelas. Jika anda yakin dan berusaha bersungguh-sungguh......Insyaallah ANDA PASTI BERJAYA!!!

From : Zakuan R.

Web : Affiliatejaya



0 komentar:

Bid Vertiser

Powered By Blogger

feed rss

AddThis Feed Button
Fresh Blogger Templates