Apakah 10 Teknik Linkback Yang Perlu Kita Tahu?

Jan 24, 2008 Thursday, January 24, 2008

  1. Podcasting: Buat suatu podcast yang memberi tips,perbincangan isu semasa atau informasi dalam industri atau yang berkaitan dengan blog anda.
  2. Temuramah: Adakah suatu temuramah dengan seseorang yang terkenal dalam bidang yang anda ceburi.Contohnya bisnes internet.
  3. Hadiah carian(Award Search): Hadiah carian adalah cara lain membawa trafik dan pautan kepada blog kita,kita boleh mengalakkan peserta membuat pos entri kepada blog mereka dengan pautan kepada blog kita.
  4. Alatan(Tools) dan Permainan (Games) Cipta alatan atau permainan yang akan digunakan oleh blogger pada blog mereka yang mengandungi pautan kepada blog kita.
  5. Kandungan: Artikel dan pos kepada blog adalah cara yang baik untuk mendapatkan linkback. Kita perlu menggunakan imiginasi untuk membuat pos yang baik.
  6. Video: Cipta video yang lucu atau berinformatif yang boleh menghasilkan trafik
  7. Buat Pertandingan atau Pemberian Percuma. Ini adalah cara yang baik meningkatkan trafik anda. Kalau pertandingan mesti disertakan dengan hadiah atau ganjaran berbentuk wang.
  8. Forum: Ini merupakan cara yang paling biasa untuk mendapatkan linkback.
  9. Tetamu Blogger: Biar kita membuat pos ke blog sahabat kita dan sahabat kita membuat pos ke blog kita ,ini dinamakan promosi melintas(cross).Ini juga cara mendapatkan linkback.
  10. List Atau Senarai Buatkan senarai link yang popular dan diperlukan oleh orang lain seperti perisian dan cara-cara mendapatkan wang.

Pasted from


0 komentar:

Bid Vertiser

Powered By Blogger

feed rss

AddThis Feed Button
Fresh Blogger Templates